alles in LIMBURG LIMBURG Heeft De Toekomst

Reorganisatie en nieuwe distributievorm VIA Limburg: 28 banen op de tocht

Reorganisatie en nieuwe distributievorm VIA Limburg: 28 banen op de tocht
overige
9 september 2019   -   © Foto: AllesinLIMBURG

Mediahuis Limburg stopt per 1 januari met de huis-aan-huis verspreiding van de zestien edities van VIA Limburg in de provincie. Hoge druk- en bezorgkosten nopen tot nieuwe vormen van distributie van de gratis weekkrant. De nieuwe verspreidingsformule gaat gepaard met een reorganisatie waarbij 28 volledige arbeidsplaatsen verdwijnen.


De weekkrant VIA Limburg verdwijnt niet, maar valt alleen niet meer deur aan deur in de brievenbus. Abonnees van De Limburger krijgen het vertrouwde weekblad straks als bijlage bij de krant. 40.000 gedrukte exemplaren worden verdeeld over zo'n 400 supermarkten in Limburg. Daarnaast zijn de acht verschillende edities gratis te lezen als E-paper op internet en worden ze gedeeld via nieuwsbrieven en Facebookgroepen.
 
„Het papieren huis-aan-huisblad is een economisch duur product geworden", aldus Mediahuis Limburg-directeur Maurice Ubags. „Het huis aan huis verspreiden is eigenlijk niet meer van deze tijd. De markt bijvoorbeeld wil af van papierverspilling. Verder oriënteren adverteerders, grote en kleine, zich steeds meer op online."
 
De nieuwe verschijningsvorm van de huis-aan-huiskrant gaat gepaard met een reorganisatie. Directie en managementteam houden rekening met een verlies van 28 volledige arbeidsplaatsen in de komende maanden. De personele reductie vindt plaats bij verschillende onderdelen van de organisatie.
 
Zie De Limburger 


Bron: Dagblad De Limburger

Reageren